25 Haziran 2011 Cumartesi

Borsada Para Kaybetmek, Para Kazanmak, Borsa Bir Kumar Masası mıdır?




Borsada işlem yapmak kumar olarak değerlendirilebilir ancak şans oyunu değildir

Bu konuyla ilgili olarak çoğu insan borsanın bir kumar olduğu konusunda hem fikirdir. Yani sonuçta kumarda da borsada olduğu gibi pek çok oyuncu vardır. Her şeyi kaybetme riski vardır vs vs. Borsa aslına bakarsanız her insanın elinde farklı kartlar olduğu ve kuralları çok zengin bir kumardır. Bir kaç farkla kumardan ayrılabilir. O da kumarda genelde aptal insanlar kazanamaz ama borsada aptal insanların da kazandığı çok görülmüştür. Şimdi borsanın kumar olması konusunda mutabıksak borsanın bir şans oyunu olmadığı konusunda da mutabık olabiliriz. Şimdi borsa neden şans oyunu değildir yada en azından kısmen değildir bunu anlatmak istiyorum.

Borsada Kazananların Ortak Özellikleri

1) Borsada Geleceği Görenler Kazanır:

Bazı insanlar geleceği görme yada kestirme konusunda iyidirler. Mesela bazı kişiler bir kız ve erkek çifte bakıp bu kız bu erkeği terkedecek şu şu sebeplerden der ve bakarsınız 1 yıl sonra söylenen sebeplerden kız erkeği terketmiştir. Ama erkek bunu anlayamamıştır kızı daha iyi tanımasına rağmen. O zaman ön görü dediğimiz şey borsada benzer şekilde önemlidir. İyi yönetilen yada ucuz şirketleri anlamak ve bunların geleceği hakkında tahminde bulunmak bu bir yetenektir ve herkeste bulunmamaktadır. Bu yeteneği olanlar borsada daha şanslılardır.

2) Sabırlı İnsanlar Borsada Kazanır:

Borsada sabırlı insanlar kazanır. Sabırsız sürekli işlem yapan insanlar ne kadar bilgili olurlarsa olsunlar genelde komisyon ödemekten ve küçük kazançları bir anda kaybetmekten öte gidemezler.

3) Para Kaybetmeyi Bilenler Para Kazanabilir

Borsada kaybetmeyi içine sindirebilenler kazanır. Ne saçma şey bu diyeceksiniz ama öyledir. Borsada belli bir para yönetimi çerçevesinde kayıplarına limitler koyabilen belli bir ana stratejisi çerçevesinde kayıp ve kazançları kardeş gören insanlar para kazanabilir.

4) Sepet Mantığı, Borsada riski dağıtmak çok önemlidir

Sermayeyi tek bir enstrumana yükleyen insanlar eninde sonunda bir şansızlıkla karşılaşır ve bütün paralarını kaybedebilirler.

5) Borsada Başarılı Olmak için Güçlü psikoloji şarttır

Borsadaki iniş ve çıkışlarda akıl sağlığını ve soğuk kanlılığını kaybetmeyen insanlar uzun vadede her şeyde olduğu gibi borsada da karlı çıkarlar.

6) Borsada çok aptal olanlar da kazanır

Aptallar da bir nebze borsadan ciddi para kazanabilirler. Hatta ortalamanın üstü zekadaki insanlara göre belki çok aptal bir insanın para kazanma ihtimali daha çoktur. Çünki yukarıda saydığım maddelerden bir kısmı cidden aptallara uyuyor. Aptal bir insan bir kere sabırlıdır kafasını çok yormadığından huzurludur da ve yıllarca   bir şirketin hissesini, kenar semtten aldığı arsayı hiç farkına bile varmadan tutar. Aklında bile değildir belki de bir şeyler aldığı.


Sizce Borsada Para Kazanmak İçin Geçerli Bu kriterler başarılı kumarbazlara da uymuyor mu?

Bütün bunları topladığımızda aslında borsada kazançlı insanın üç aşağı beş yukarı bir profili çıkıyor. Ancak bu rasgele  bir profil değildir. Borsa kumardır ancak kumar şans oyunu değildir. Kumar iyi oynanması gereken bir oyundur ve her zaman iyi olanlar kazanır. Borsaya yatırım yapanların, borsayı zor bir savaş olarak görmeleri ancak bir şans oyunu olarak görmemeleri gerekir.

Popüler Yayınlar

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı